Trädfällning, olja, hovslagare och cykel.

Konstig kombination va!



Vi började med att röja undan buskar,sly o annat som växt upp runt husen på jobbet.  Allt gick bra tills vi skulle röja runt andra grinden. Då fick pappa ta fram lilla yxan som vi har o börja hugga ner träden!
Sen skulle allt in till återbruket. Som tur är har vi släp och återbruket är bara 800m från jobbet!

När jag kom tillbaka från återbruket höre pappa att min bil lät undligt...... samma som jag hört i 3veckor nu. Den låter som en gammeldags kaffekvarn! Tydligen hade jag för lite olja i bilen. Så iväg med pappas bil o köpa mer! Servostyrningen fick mer olja i sig me. Satan va bilen går bra nu.

Hovvis ringde o sa att han är i Västerås- bara 20min bort. Så Ilze fick sin sko fixad idag. Tur att den ar på nu så man kan rida.

Efter att hovvis åkt stack jag o Samos ut på en promenad.
Han travade på o jag cyklade.



Hade bra så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0